Insight

Technologie ontwikkelt zich zo snel als de snelheid van het licht en verandert ons gedrag en onze gebruiken, inclusief de manier waarop we betalingen doen. Nieuw geld is snel, veilig en makkelijk. In samenwerking met PayPal wilde Edelman hiervoor bewustzijn creëren onder millenials. Daarom is er een campagne opgezet die afwijkt van traditionale content campagnes, en focust op het creëren van interactie en real-time engagement, passend bij de doelgroep.

Action

Edelman heeft PayPal’s New Money campagne gelanceerd tijdens goed bezochte muziekfestivals, zoals Amsterdam Open Air, Strafwerk en Pleinvrees. Te lang hebben we geleden onder de prepaid munten, wat zorgde voor te lang in de rij staan om ze te kopen, ze verliezen tijdens het dansen en er te veel over houden aan het einde van het feest. We wisten dat mensen graag een 21ste eeuw alternatief zouden willen hebben, daarom hebben we New Money polsbandjes geïntroduceerd op deze festivals, waarmee sneller, veiliger en gemakkelijker betaald kan worden.

Impact

De campagne gaf een extra waardevol bezoek aan festivalgangers, wat ons in staat stelde om nóg interessantere content te creëren en sterkere on- en offline aanbevelingen via belangrijke influencers te genereren. Dit heeft geresulteerd in een aanzienlijk bereik en heeft geleid tot aandacht in veel verschillende media.

Please update your browser.

This website requires Chrome, Firefox, Safari or Internet Explorer 9+