Insight

Sinds de opkomst van de smartphone zijn fysieke foto’s een zeldzaamheid geworden. Dit geldt met name voor Millennials en Gen Z, zij zijn opgegroeid met digitale foto's. Als onderdeel van de overkoepelende #reinventmemories-campagne wil HP van de Sprocket, een leuke draagbare fotoprinter, een must-have product maken dat helpt bij het herintroduceren van fysieke foto’s als leuke, waardevolle en tastbare herinneringen.

Approach

We creëerden opeenvolgende 360-campagnes, opgebouwd rond branded video's met influencers en BN’ers in de hoofdrol, waaronder Claartje Rose en zangeres Maan (voormalig winnares van The Voice of Holland). De video’s laten zien hoe de influencers op prachtige bestemmingen herinneringen met hun dierbaren vastleggen met behulp van de HP Sprocket. Onderdeel van de campagnes was onder andere een samenwerking met relevante tv-programma’s, de verspreiding van social content, de inzet van micro-influencers, en de realisatie van speciale aanbiedingen om de verkoop te stimuleren. Ook is de content intern en voor de communicatie met HP Business partners ingezet.

Results

Het resultaat is een geïntegreerde, collaboratieve campagne waarvoor de influencers, HP en Edelman samen de content creëerden en realiseerden. De doelgroep, die massaal is bereikt, reageerde uitermate positief op die content. Maar misschien nog wel belangrijker is de aanzienlijke toename van de verkoop van de Sprocket als gevolg van de campagne, zo draagt effectieve communicatie bij aan het behalen van business-doelstellingen!

Please update your browser.

This website requires Chrome, Firefox, Safari or Internet Explorer 9+