INSIGHT

Heineken H41 is een Limited Edition ‘Lager’ – wat wij in Nederland pils noemen – met een volle smaak, kruidige componenten en frisse, fruitige ondertoon. H41 is een goud gekleurd bier met een compact schuim. Heineken heeft Edelman gevraagd om te helpen met de lancering van ‘Heineken H41’ in Nederland.

IDEA

Vijf jaar geleden gebeurde het onverwachte: in de koude bossen van Patagonië op 41 graden zuiderbreedte werd de moedergist van de Heineken A-gist gevonden. Een zeldzame, wilde gist, nooit eerder gebruikt om bier mee te brouwen. De brouwers van Heineken konden deze kans niet laten liggen. Met passie en ervaring brouwden ze Heineken H41, de eerste Heineken ‘Lager Exploration’. Voor de productlancering wilden we niet enkel het productbewustzijn vergroten, maar ook Heineken als leidende innovator te belichten en de kwaliteitsperceptie van het merk versterken.

Edelman heeft met Heineken gewerkt om hun kernboodschappen vast te stellen. Er werd een exclusieve lancering georganiseerd voor een selectie van nieuwsmedia, bier-influencers en andere relevante belanghebbenden. Tijdens dit evenement heeft Alain Schepers (bier-influencer, bier sommelier en auteur) een Heineken H41-proeverij gehost, samen met Heineken’s Meesterbrouwer: Willem van Waesberghe!

IMPACT

Het project was een groot succes met betrokken media en geweldige coverage. De print coverage resulteerde in meer dan 9 miljoen media-indrukken, de online en social coverage hebben gezorgd voor een indrukwekkend aantal van meer dan 45 miljoen media-indrukken. We hebben in totaal meer dan 250 clippings in broadcast, print, online en social media bewerkstelligd.

Please update your browser.

This website requires Chrome, Firefox, Safari or Internet Explorer 9+