Insight

De maatschappij staat te springen om talent: vooral de vraag naar talentvolle technische werknemers in Nederland blijft toenemen. Als thuisland voor vele multinationals en toonaangevende kennisorganisaties, heeft Nederland de mogelijkheid een belangrijke rol te spelen in de wereldwijde economie. In praktisch alle sectoren zijn mensen met technische kwalificaties nodig. Vooral in de energiesector, gezien wij steeds meer overgaan naar een veelzijdige energiemix. Technische opleidingen stimuleren is niet alleen nodig om de economische concurrentiepositie van Nederland voort te zetten en te laten groeien, of de toekomstige aanwas van technische werknemers voor Shell en partners te behouden en vergroten, maar dient ook een publieke functie.

Idea

Wij hebben Shell geholpen een meerjarig betrokkenheidsprogramma te introduceren, waarbij jongeren, studenten en ondernemers geïnspireerd raken en bijgespijkerd worden over technologie en innovatie. Het laten ontdekken van eigen talenten en de mogelijkheid een rol te kunnen spelen in het Nederland van morgen staan hierbij centraal. Generation Discover is de paraplu van al Shell’s huidige en toekomstige initiatieven om verschillende doelgroepen te interesseren voor technologie, innovatie en hun mogelijke rol voor de toekomst van Nederland. Hierbij hoort het jaarlijkse Generation Discover Festival en de start van een nationaal programma in 2017. Samen met partners is Shell een groep van vernieuwers en probleemoplossers aan het vormen. We noemen hen: Generation Discover.

Om bewustzijn te creëren en het publiek te enthousiasmeren over dit initiatief, hebben wij een op maat gemaakte media outreach verzorgd en een social media newsroom op locatie opgezet tijdens het Generation Discover Festival. Wij zullen blijven vertellen over het vervolg van het nationale programma.

Impact

Tijdens het festival werden ideeën op gebied van slimme energie, die bijdragen aan de vooruitgang van de mens, actief tentoongesteld om jonge intellectuelen van de toekomst te inspireren. De geïntegreerde communicatiestrategie heeft zichtbaarheid in de top tier media bereikt, met vermeldingen in bijna alle nationale dagbladen. De publiciteit verscheen in een breed medialandschap, van TV tot radio items, geprinte en online artikelen, op verschillende vlogs, via relevante influencers en als social media buzz. Wij hebben gezorgd voor een totaal bereik van 100 miljoen impressies door 300+ publicaties in traditionele en online media met 98% nauwkeurigheid van de boodschap. Onze always-on, real time social media newsroom zorgde voor 2,3 miljoen impressies op Twitter, 2,5 miljoen impressies op Facebook en 2 miljoen impressies op Instagram.

Please update your browser.

This website requires Chrome, Firefox, Safari or Internet Explorer 9+