Insight

A Johnnie Walker House is een exclusieve ambassade voor Luxe Scotch Whisky. Elk huis is gebouwd rondom het thema ‘Whiskygesprekken’ en ontworpen om je onder te dompelen in de geschiedenis, herkomst en pioniersgeest van het merk Johnnie Walker. Elk huis, deels galerie, deels lifestyleruimte en deels museum, brengt innovatie op het gebied van luxe whisky samen met kunst, design, heerlijk tafelen en cultuur. Edelman kreeg de opdracht om een feestelijke opening te organiseren die media en consumenten zou verbinden en enthousiasmeren om zo de Johnnie Walker naam bekend te maken bij een breder publiek.

Idea

Om Johnnie Walkers pioniersgeest tot leven te brengen en tegelijkertijd te laten zien dat whisky een kunstvorm is, zijn we een samenwerking aangegaan met mannelijke influencers en bloggers Manners, MAN-MAN en B4MEN. Door de focus te leggen op traditionele, online en social media heeft Edelman whiskykenners, reizigers, influencers en journalisten aan elkaar kunnen koppelen. Exclusieve interviews zijn mogelijk gemaakt met Diageo Global Woordvoerders.

Impact

De grandioze opening leverde meer dan 8 miljoen media-indrukken en meer dan 50 publicaties. Daarnaast werd de whisky-expertise uitgelicht in earned gesprekken.

Please update your browser.

This website requires Chrome, Firefox, Safari or Internet Explorer 9+