WIJ ZIJN OP ZOEK NAAR TALENT


Jij hebt een ondernemende geest, bent energiek, vol passie en bent onderzoekend.

Jij bent nieuwsgierig naar de wereld, gefascineerd door details en je gaat altijd nét een stapje verder.

Jij bent enthousiast over de mogelijkheid om je bezig te houden met de vraagstukken van ’s werelds vooraanstaande merken samen met de scherpste geesten in de industrie.

Jij wil de communicatie- en marketingindustrie verder vooruit helpen.

Wij vinden jou nu al leuk.

VICTORINE

Account Executive


Wat me dagelijks bezighoudt? Taal, en het zoeken van precies de goede woorden om het authentieke verhaal van een klant te vertellen. Ik vind het intrigerend hoe de juiste woorden en de perfecte nuance kunnen helpen bij het ontwikkelen van een reputatie die klopt, en het verhaal van een organisatie tot leven brengen. Ik merk steeds meer hoe taal mensen met elkaar verbindt en hoe belangrijk dat is. Veel van onze klanten zijn organisaties die iets betekenisvols willen en kunnen doen. Om daaraan bij te kunnen dragen – of het nu lokaal, nationaal of wereldwijd is – dat is iets waar ik iedere dag met veel plezier voor naar kantoor fiets.

Daarbuiten, ben ik letterlijk graag buiten. Als ik niet met vrienden of familie ben, dwaal ik door de groene parken en stille straatjes van het mooie Amsterdam.

 

EAMON

Financiële Services & Communicatiespecialist


Als specialist in financiële communicatie help ik bedrijven met het begeleiden van uiteenlopende gebeurtenissen gerelateerd aan fusies en acquisities, beleggersrelaties, financiële verslaggeving en aandeelhoudersactivisme. Mijn taak is om ervoor te zorgen dat het verhaal achter de cijfers en de bedrijfsstrategie landt bij het juiste publiek, waarbij de financiële en juridische kant worden gecombineerd met een communicatiestrategie om ervoor te zorgen dat de klant succesvol het doel bereikt. Na een lange dag op kantoor hou ik ervan te relaxen met mijn vrienden of op mijn racefiets te springen.

Scroll

Jump In


Om te kijken wat er mogelijk is bij Edelman, neem dan gewoon contact met ons op!
  • Digital Content Specialist

    Het meest ambitieuze communicatiebureau ter wereld….

    Edelman is een wereldwijd opererend communicatiebureau dat onder andere werkt voor lokale en internationale consumentenmerken, corporate organisaties en health- & technologiebedrijven. We zijn een familiebedrijf dat in de loop van de jaren haar focus heeft verschoven van traditionele public relations naar strategische en geïntegreerde communicatiemarketing. Dit hadden we niet kunnen doen zonder sterke en gedreven digitale professionals. Daarom breiden we ons team uit en zijn we op zoek naar het beste talent op de Nederlandse markt.

    …is op zoek naar digitaal talent!

    Ben jij een online professional en ben je toe aan een tweede of derde stap in jouw carrière? Matchen jouw internationale ambities met de onze? Als Digital Content Specialist ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en realiseren van digitale & geïntegreerde content programma’s. Van het uitrollen van social media campagnes tot het ontwikkelen van content voor websites en apps. En van het coördineren van foto- en videoproducties tot het bedenken van contentstrategieën. Om dit te kunnen realiseren, werk je onder andere samen met onze communicatiespecialisten, dataspecialisten, creatieven en strategen. We zijn op zoek naar een nieuwe collega met tussen de 2 en 3 jaar werkervaring.

    Ben jij onze nieuwe, Nederlandstalige Digital Content Specialist?

    Rolbeschrijving:

    1. Je levert tactisch & praktisch advies over de digitale content van onze klanten, variërend van social media content en online banners tot content op websites en in apps.
    2. Je wordt verantwoordelijke voor digitale content planning en digitale content creatie, en werkt daarbij nauw samen met onder meer de Digital Specialist, Creative Designer en Video Producer.
    3. Je ondersteunt, in samenwerking met de Content Strateeg, bij het creëren van contentstrategieën voor onze klanten
    4. Je bent verantwoordelijk voor klantcontact op meerdere niveaus, en geeft – indien nodig – tactisch en praktisch advies aan zowel klanten als collega’s.
    5. Je denkt proactief mee met hoe we contentplanning en contentcreatie voor Edelman en onze klanten kunnen verbeteren. Daarbij zie je het als een uitdaging om interne en externe stakeholders overtuigen van je ideeën.
    6. Je gebruikt graag data, inzichten en onderzoek om content te optimaliseren.
    7. Je bent werkzaam voor een scala aan klanten, van B2C tot B2B en van klanten in de health- of technologiesector tot grote consumentenmerken.
    8. De functie is voor 40 uur per week.

    Criteria:

    1. Bij voorkeur een hybride achtergrond in een digitale, communicatie- en/of marketingomgeving of ervaring in een (online) redactionele omgeving
    2. Minimaal 2 jaar relevante werkervaring
    3. Sterke projectmanagement vaardigheden
    4. Kennis van het Nederlandse en wereldwijde digitale medialandschap
    5. Sterke ideeën over de rol die digital kan – en moet – spelen in traditionele communicatie, marketing en PR
    6. Klantgerichte ervaring en sterke mondelinge communicatie- en presentatievaardigheden
    7. Vloeiend in zowel Nederlands als Engels (voertaal!)
    8. Bureau ervaring is een pre!

    Ons aanbod:

    Edelman biedt de kans om te groeien in een internationale omgeving waar creativiteit, flexibiliteit en teamwork centraal staan. Ons kantoor heeft een bijzondere organisatiestructuur waardoor er geen silo’s meer voorkomen in onze dienstverlening. Daardoor kun je hier echt geïntegreerd werken en nieuwe ervaringen opdoen. Daarbij hechten we belang aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling.

     

    Neem dan nu contact op!

    Geïnteresseerd? Stuur ons jouw CV en motivatiebrief naar recruitment.nl@edelman.com of bel ons op: +31 (0)20 3010 980.

    Apply for this role
  • Junior Digital Specialist

    Het meest ambitieuze communicatie & marketing bureau ter wereld….

    Edelman is een wereldwijd opererend communicatiebureau dat onder andere werkt voor lokale en internationale consumentenmerken, corporate organisaties en health- & technologiebedrijven. We zijn een familiebedrijf dat in de loop van de jaren haar focus heeft verschoven van traditionele public relations naar strategische en geïntegreerde communicatiemarketing. Dit hadden we niet kunnen doen zonder sterke en gedreven digitale professionals. Daarom breiden we ons team uit en zijn we op zoek naar het beste talent op de Nederlandse markt.

    …is op zoek naar digitaal talent.

    Ben jij een startende online professional? Matchen jouw internationale ambities met de onze? Als Junior Digital Specialist ben je verantwoordelijk voor het realiseren van digitale & geïntegreerde marketing- en communicatieprogramma’s voor onze klanten. Van het uitrollen van online campagnes tot het helpen ontwikkelen van websites of apps. En van het opzetten van influencer samenwerkingen tot het proactief managen van online communities. In deze rol werk je o.a. samen met onze communicatiespecialisten, dataspecialisten, creatieven en strategen. We zijn op zoek naar een nieuwe collega met tussen 1 en 2 jaar werkervaring.

     

    Ben jij onze nieuwe, Nederlandstalige, Junior Digital Specialist?

    Rolbeschrijving:

    1. Je helpt mee aan het bouwen, en verbeteren, van de digitale ecosystemen van onze klanten. Denk hierbij aan zaken als: websites, apps, social media content en kanalen, influencer marketing, SEO (Search Engine Optimization), etc.
    2. Je bent betrokken bij de ontwikkeling van digitale oplossingen voor onze klanten op het gebied van communicatie en marketing en speelt een grote rol in de executie van deze projecten.
    3. Je ondersteunt, in samenwerking met de Digital Content Specialist, bij digitale content planning en digitale content creatie voor onze klanten.
    4. Je bent verantwoordelijk voor klantcontact op meerdere niveaus, en geeft – indien nodig – tactisch en praktisch advies aan zowel klanten als collega’s.
    5. Je denkt proactief mee met hoe we digitale communicatiemarketing voor Edelman en onze klanten kunnen verbeteren. Daarbij zie je het als een uitdaging om interne en externe stakeholders overtuigen van je ideeën.
    6. Je bent, binnen een project, vaak eerste aanspreekpunt voor alles wat te maken heeft met digital – voor teamleden met allerlei verschillende expertises.
    7. Je gebruikt graag data, inzichten en onderzoek om communicatiemarketingprogramma’s voor onze klanten beter te maken.
    8. Je hebt contact met media- en technologiepartners, en spot kansen om de samenwerking – en daarmee ons werk – nog beter te maken.
    9. Je bent werkzaam voor een scala aan klanten, van B2C tot B2B en van klanten in de health- of technologiesector tot grote consumentenmerken.
    10. De functie is voor 40 uur per week.

    Criteria:

    1. Ervaring en/of opleiding in communicatie of marketing, affiniteit met digitale communicatie en marketing in het specifiek.
    2. Tussen 1 en 2 jaar relevante werkervaring
    3. Sterke projectmanagement vaardigheden
    4. Basiskennis van het Nederlandse en wereldwijde digitale medialandschap
    5. Sterke ideeën over de rol die digital kan – en moet – spelen in traditionele communicatie, marketing en PR
    6. Sterke mondelinge communicatie- en presentatievaardigheden
    7. Vloeiend in zowel Nederlands als Engels (voertaal!)
    8. Je vindt het leuk om te werken in teamverband, maar kunt ook zelfstandig werken indien nodig
    9. Bureau ervaring is een pre!

    Ons aanbod:

    Edelman biedt de kans om te groeien in een internationale omgeving waar creativiteit, flexibiliteit en teamwork centraal staan. Ons kantoor heeft een bijzondere organisatiestructuur waardoor er geen silo’s meer voorkomen in onze dienstverlening. Daardoor kun je hier echt geïntegreerd werken en nieuwe ervaringen opdoen. Daarbij hechten we belang aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling.

    Geïnteresseerd? Stuur ons jouw CV en motivatiebrief naar recruitment.nl@edelman.com of bel ons op: +31 (0)20 3010 980.

    Apply for this role
  • Art Director - Creative met design skills

    Edelman is wereldwijd het grootste onafhankelijke communicatiebureau. Hoewel we van oudsher een traditioneel PR-bureau zijn, hebben we ons de afgelopen periode ontwikkeld tot een future-proof bureau dat communicatie en marketing integreert in alles wat we doen. Ons kantoor in Amsterdam beschikt over veel talent, met uiteenlopende invalshoeken, denk aan: PR, Digital, Insights, Creative en Content experts. Hierdoor kunnen wij geïntegreerde oplossingen bieden aan grote internationale klanten en lokale partijen, waaronder Shell, HP, GROHE, PayPal en nog veel meer bedrijven. Omdat we snel groeien (70+ medewerkers) en we torenhoge ambities hebben zijn we bij Edelman Amsterdam momenteel op zoek naar een:

    Art Director (Midlevel) die ideeën kan vormgeven van concept tot uitvoering

    Als Art Director werk je met multidisciplinaire teams aan opdrachten voor ons brede klantenportfolio. De persoon naar wie we op zoek zijn, heeft minstens 4 jaar ervaring bij een bureau en heeft een breed portfolio met in het oog springend creatief werk, voor zowel consumentenmerken als corporate bedrijven. Je bent hands-on, denkt in mogelijkheden en pitcht ideeën, zowel intern als extern, vol enthousiasme. Je bent een design thinker, iemand die gemakkelijk inspirerende visuele stijlen ontwikkelt. Je wilt graag ideeën naar een hoger niveau tillen, maar je weet ook hoe je de beste information design templates kan maken. De Art Director die we zoeken, is iemand die kritisch naar briefings kijkt en concepten naar een hoger niveau tilt met een hands-on en pragmatische instelling.

    Bij Edelman zien we creativiteit vaak als een soort wondermiddel waarmee we complexe zakelijke uitdagingen versimpelen en daarmee kunnen oplossen. Gedreven door research op het gebied van consumentenvertrouwen en vooraanstaande bedrijven, werkt het creatieve team van Edelman Amsterdam voor een breed klantportfolio, variërend tussen zakelijke dienstverlening, consumerbrands, technology bedrijven, gezondheidsinstellingen en alles daartussenin. In tegenstelling tot de meeste bureaus, werk je niet in een creatieve bubbel, enkel bestaand uit creatievelingen. Bij ons werk je samenwerken met Insights experts, Account Leads, Digitale Specialisten, Designers en onze Creative Lead om award-winning en strategisch werk neer te zetten. De ideale kandidaat heeft een brede kijk op de wereld, begrijpt waarom bedrijven steeds meer bezig zijn met hun purpose en wil zich graag verdiepen in onze Trust Barometer. De Art Director is verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met design, art direction en de creatieve uitvoering.

    Wat worden jouw verantwoordelijkheden:

    1. Een bepalende rol bij het creëren van concepten, ideeën en contentproductie,
    2. Onderdeel zijn van pitchteams en helpen bij het creëren van effectieve en
      creatieve campagne-ideeën,
    3. High-level strategieën vertalen naar tastbare creatieve output,
    4. Creëren van information design templates (door vertalen van insights en informatie),
    5. Ontwikkelen van 360-ideeën die geladen kunnen worden via paid, owned en earned kanalen,
    6. Ondersteuning bieden aan (externe) ontwerpers en externe producenten,
    7. Creëren van storyboards, schrijven van filmscripts, creatieve concepten en in kaart brengen van user journeys,
    8. Ontwikkelen van uiteenlopende design assets waarbij je de kwaliteit en creatieve output bewaakt,
    9. Overzien van uiteenlopende producties, denk aan: fotoshoots, geluidsproducties, videoproducties, online content, etc.

    Waar wij naar op zoek zijn:

    1. Ongeveer 4 jaar werkervaring als Art Director bij een reclamebureau, communicatiebureau, PR, of (digitale) marketing,
    2. Sterke design skills en brede kennis van de gehele Adobe Creative Suite,
    3. Een sterke persoonlijkheid, iemand die zowel zelfstandig als in teams kan werken,
    4. Een teamspeler die niet bang is om terug te gaan naar de tekentafel wanneer dat nodig is, terwijl hij strikte deadlines hanteert,
    5. Sterke affiniteit met én kennis van alles op het gebied van digitaal en online,
    6. Iemand die graag innovatieve oplossingen en nieuwe richtlijnen uitdenkt,
    7. Een storyteller die ideeën en concepten kan verkopen aan klanten,
    8. Een uitstekende kennis van het Engels en bij voorkeur Nederlands, zowel gesproken als geschreven.

    Waarom je vol energie naar je werk gaat:

    1. Je gaat werken aan creatieve en innovatieve projecten voor een selectie internationale klanten, waaronder HP, Nikon, GROHE, Shell, Wolters Kluwer, PayPal en nog veel meer,
    2. Bij ons werk je aan verschillende campagnes voor verschillende klanten, waardoor elke dag anders én boeiend is,
    3. We zijn geen eendagsvlieg, maar zijn juist een voorstander van het creëren van betekenisvol en aansprekend werk dat blijft hangen bij de doelgroep en zorgt voor hogere mate van betrokkenheid met een bepaald merk. Purpose is de kern van wat we doen,
    4. Je maakt deel uit van een snelgroeiend, getalenteerd en zeer gemotiveerd team. Onze Creative Lead biedt veel ondersteuning, dus je professionele ontwikkeling neemt een sneltreinvaart bij dit vooruitstrevende bureau,
    5. Je krijgt de kans om bij een vooraanstaand internationaal bedrijf te werken en werk te creëren voor ‘s werelds toonaangevende merken en organisaties.

     Hebben wij je interesse gewekt?

    Zie jij een match met ons? Dan zijn we erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde die jij denkt te kunnen bieden voor onze klanten en organisatie. Laat het ons vooral weten in jouw motivatiebrief met cv en stuur deze naar recruitment.nl@edelman.com. Edelman neemt uitsluitend sollicitaties bestaande uit een motivatiebrief, cv en bijgesloten online portfolio in behandeling.

    Heb je nog vragen of wil je nog liever nog even met iemand sparren?
    Bel gerust Sabina Ernst (HR Manager) via +31 (0)20 3010 980.

    Apply for this role
  • Design Stagiair(e)

    Wij zoeken per januari 2019 een bijzondere design stagiair(e).

    Werkzaamheden

    1. Bedenken en ontwerpen van infographics, apps, logo’s, icons, lettertypes, social posts, koffiebekers, posters, ansichtkaarten, schermen, t-shirts, grafieken, banners, Instant Experiences.
    2. Opzetten en uitwerken van drukwerk (visitekaartjes, brochures, stickers, etc.)
    3. Transformeren van spuuglelijke PowerPoint presentaties en Word documenten naar schitterend werk

    Vereisten

    1. Expertniveau Adobe Creative Suite (InDesign, Illustrator & Photoshop)
    2. Je bent op de hoogte van de laatste design trends
    3. Je snapt hoe je PowerPoint moet opstarten en hopelijk nog wat meer
    4. Je weet dat wanneer we over een font praten we het over lettertypes hebben en niet de basis voor een soep
    5. Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
    6. Minimaal 4 maanden 5 dagen per week beschikbaarheid
    7. Je weet dat magenta een kleur is en niet een nieuw Opel model
    8. Student aan een relevante MBO/HBO opleiding
    9. Je hebt een hartslag…en een verhoogde voor mooi design
    10. Als een collega om ‘3 millimeter afloop’ vraagt dan zorg jij dat het goed afloopt

    Waarom zou jij dit doen

    1. Je leert werken/overleven in een zeer dynamische omgeving
    2. Je werkt met een senior designer die je de kneepjes van het vak leert
    3. Je wordt onderdeel van het creatieve team
    4. Je gaat heel veel leren in een korte tijd
    5. Je leert met veeleisende mensen en klanten om te gaan
    6. Je kan na je stage ‘Edelman’ op je CV zetten

    Hoe verder

    Stuur een leuke motivatiebrief met recent werk naar onderstaande e-mail (klik op de blauwe knop).
    Als je wordt uitgenodigd, krijg je voorafgaand aan het gesprek een opdracht.
    Onze stagevergoeding is € 450 bruto per maand voor een 40-urige werkweek.
    Eerste maand proeftijd.

    Apply for this role
  • Corporate Communicatie Consultant

    Ben jij die daadkrachtige medior corporate consultant die klaar is om het verschil te maken voor onze klanten en beschik je over relevante werkervaring die bij kan dragen aan de verdere groei van onze organisatie?

    Dan nodigen we je hierbij uit om te solliciteren!

    Als consultant ontwikkel je geïntegreerde communicatiemarketing programma’s en help je onze klanten met strategische vraagstukken op het gebied van corporate communicatie en reputatiemanagement.

     Jouw kwalificaties
    – Je hebt 5 tot 7 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur op het gebied van corporate communicatie
    – Je hart gaat sneller kloppen als je klanten kunt adviseren op het gebied van reputatiemanagement, stakeholder management, public relations, interne communicatie en public affairs
    – Je kent het Nederlandse medialandschap door en door
    – Je hebt een goed gevoel voor de relatie tussen bedrijfsleven, maatschappij en politiek
    – Je beheerst het Nederlands perfect en je Engels is uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk
    – Je bent in staat om accounts en teams van A tot Z te runnen
    – Je begrijpt wat onze klanten nodig hebben om hun doelstellingen te bereiken en bent in staat om deze behoeften om te zetten in een effectieve communicatiemarketingstrategie en deze strategie vervolgens – samen met een team – uit te rollen
    – Werkervaring aan zowel bureau- als klantzijde is een pré

    Jouw werkomgeving
    Vanuit het meest duurzame kantoorgebouw ter wereld maak je onderdeel uit van ons jonge en dynamische team. Ons team bestaat uit 70 specialisten op het gebied van communicatie, marketing, data, creative, digital en content.  Je werkt voor bedrijven en organisaties binnen ons B2B-portfolio, bestaande uit toonaangevende (beursgenoteerde) bedrijven, familiebedrijven en industrie- en belangenorganisaties, in Nederland en daarbuiten. In deze rol bouw je snel een uitgebreid (internationaal) netwerk op, zowel met onze klanten als collega’s van de 65 kantoren van Edelman wereldwijd.

    Jouw rol en verantwoordelijkheden
    Als corporate communicatie consultant speel je bij Edelman een cruciale rol in grote B2B-projecten. Je zet je tanden in het ontwikkelen van communicatiemarketingprogramma’s voor toonaangevende organisaties en beursgenoteerde multinationals. Je begrijpt wat onze klanten nodig hebben om hun bedrijfsdoelstellingen te bereiken en weet communicatiemarketingstrategieën te ontwikkelen die hieraan bijdragen.

    De exacte werkzaamheden verschillen per project en klant, maar in essentie ben je in deze rol verantwoordelijk voor:

    Geïntegreerde communicatiemarketing programma’s: je begrijpt en ontwikkelt geïntegreerde communicatiemarketingstrategieën en levert advies op het gebied van stakeholdermanagement, reputatievraagstukken, positionering, change management en marketingcommunicatie. Je kent het B2B-speelveld, signaleert markttrends en vertaalt deze door naar nieuwe kansen, waarmee je reputaties versterkt en bijdraagt aan zakelijk succes.

    Duurzame klantrelaties: je handelt als sparringpartner voor onze klanten en bent een vertrouwd adviseur. Je adviseert klanten op strategisch niveau, maar bent ook in staat om pragmatisch en op korte termijn ondersteuning te bieden. Je bent proactief, gaat een moeilijk gesprek niet uit de weg en je weet op een constructieve manier vooruitgang te boeken. Je krijgt energie van een complex stakeholderlandschap waar tegenstrijdige belangen een rol kunnen spelen. Je bedient onze bestaande klanten, maar gebruikt je netwerk ook om nieuwe projecten en klanten voor Edelman binnen te halen.

    Account- en projectmanagement: je structureert de accountteams en stuurt een divers team van experts aan, waarbij je junior talent ondersteunt. Je houdt je accounts financieel gezond, overziet het projectmanagement en levert een constante kwaliteit. Je schakelt, waar nodig of gewenst, ook met andere kantoren van Edelman in het buitenland en zorgt daarbij voor een naadloze samenwerking.

    Hebben wij je interesse gewekt?

    Zie jij een match met ons? Dan zijn we erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde die jij ons te bieden hebt!.

    Laat het ons vooral weten in jouw motivatiebrief met CV en stuur deze naar recruitment.nl@edelman.com. Edelman neemt uitsluitend sollicitaties bestaande uit een motivatiebrief en CV in behandeling.

    Heb je nog vragen of wil je nog liever nog even met iemand sparren voordat je solliciteert?  Bel gerust Sabina Ernst (HR Manager) via +31 (0)20 3010 980.

     

    Apply for this role
  • Integrated Program Manager

    Altijd al willen werken in een gedreven maar informele sfeer? Ben je een ervaren communicatie- en marketingprofessional, die onderdeel wil uitmaken van het grootste en meest ambitieuze communicatie- en marketingbureau wereldwijd? Word jij enthousiast van het proactief invullen van een nieuwe rol binnen Edelman Amsterdam?

    Dan nodigen we je hierbij uit!

    Steeds meer (internationale) merken vragen om geïntegreerde oplossingen en campagnes, die leiden tot grotere markt- en omzetgroei en het promoten en beschermen van merken en reputatie.
    Edelman Amsterdam kent een organisatiestructuur waarin we onze oplossingen integreren en onze klanten het volledige communicatie-marketingspectrum van diensten bieden – met een sterk creatief hart en een digitaal DNA.

    Wegens groei en uitbreiding van ons Marketing Solutions Team zijn we op zoek naar een Integrated Program Manager die energie krijgt van het managen en leiden van (internationale) marketing- en communicatieprogramma’s. Het zwaartepunt van jouw takenpakket ligt, voor ongeveer 60%, op het gebied van programma-management en het aansturen van account- en campagneteams. Daarnaast besteed je ongeveer 40% van je tijd aan inhoudelijke vraagstukken en contact met klanten.

    Door onze unieke geïntegreerde manier van werken kom je met alle aspecten van het vakgebied in aanraking en is ervaring met campagne-matig werken in marketing en/of communicatie vereist.

    Jouw focus

    1. Je managet multidisciplinaire (internationale) programma’s die bestaan uit o.a. marketing, strategische communicatie, thought leadership en PR gebaseerd op commerciële doelstellingen,
    2. Je bent verantwoordelijk voor het adviseren, opbouwen en beheren van intensieve en langdurige klantrelaties van diverse (internationale) klanten,
    3. Je ontwikkelt, presenteert en implementeert strategische en creatieve communicatie- en marketingplannen die bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen van jouw klanten,
    4. Je bent een sparringpartner en senior adviseur voor klanten op een strategische, maar ook pragmatische en geïntegreerde wijze,
    5. Op basis van de actualiteit en markttrends adviseer je over kansen en bedreigingen die de reputatie en het merk van jouw klant kunnen maken of breken,
    6. Je signaleert nieuwe zakelijke kansen, speelt daar direct op in en laat zo doorlopend jouw klantenportfolio groeien,
    7. Je bent verantwoordelijk voor financieel- en projectmanagement van klanten en projecten,
    8. Je houdt toezicht op verschillende accounts en/of campagnes, brengt tegenstrijdige prioriteiten in balans en borgt de kwaliteit volgens de maatstaven van Edelman,
    9. Je coacht accountteams op team- en individueel niveau en neemt de leiding in het bepalen van de optimale structuur van een accountteam,
    10. Je bent integraal onderdeel van account- en campagneteams voor verschillende klanten.

    Wat breng je mee?

    1. Tussen 8-10 jaar relevante werkervaring op het gebied van (internationale) marketing-/communicatieprogramma’s,
    2. Ruime ervaring met het geven van advies, waarbij je de behoeftes van jouw klanten begrijpt, de vertaling maakt van bedrijfsdoelstellingen naar marketing-/communicatiedoelstellingen en deze implementeert naar een kwalitatief hoogstaand eindproduct,
    3. Je hebt ervaring met het werken voor B2B- en B2C-klanten,
    4. Kennis van en ervaring met een breed scala aan communicatiekanalen, inclusief digital, social en paid media,
    5. Commercieel talent, waarmee je commerciële kansen creëert en signaleert en deze vervolgens vertaalt naar concrete acties,
    6. Een brede en oprechte interesse in media, merken en het bedrijfsleven.
    7. Een ondernemende, stressbestendige en energieke persoonlijkheid, met enthousiasme voor een bureau-omgeving waar geen dag hetzelfde is,
    8. Uitstekende vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, in de Nederlandse en Engelse taal.

    What’s next?

    Zie jij een match met ons? We zijn dan erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde die jij denkt te kunnen bieden aan onze organisatie. Want naast een match met bovenstaande, staan wij altijd open voor aanvullingen en verbeteringen van onze competenties en teams.

    Laat het ons vooral weten in jouw motivatiebrief met cv en stuur deze naar recruitment.nl@edelman.com. Edelman neemt uitsluitend sollicitaties bestaande uit een motivatiebrief en cv in overweging.

    Apply for this role
  • Account Director/Senior PR consultant B2C

    Ben jij die daadkrachtige Account Director die klaar is voor het echte werk en met een multidisciplinair team kan opereren om klanten geïntegreerde oplossingen te bieden voor het ontwikkelen, promoten en beschermen van merken en reputaties? Dan kunnen wij niet wachten om jou te ontmoeten om samen verder te bouwen aan onze innovatieve en inspirerende organisatie!

    Wegens groei en uitbreiding van ons team hebben wij bij Edelman Amsterdam ruimte voor een Account Director/Senior PR consultant B2C, die floreert in de dynamische bureauwereld, commercieel en gemotiveerd is om dagelijks intensief met verschillende klanten te werken om hun business/communicatie doelstellingen te halen.

    Als AD wordt je bij ons verantwoordelijk voor een breed en divers klantenbestand in de B2C-sector. Als lead op die klanten zorg jij dat die expertises worden betrokken om de klantvraag te beantwoorden. Het antwoord ligt tegenwoordig meestal in de geintegreerde oplossingen, waardoor je met alle aspecten van de communicatiemix in aanraking komt. Jouw aandeel is hier constant jouw solide PR en media ervaring.

    Daarnaast biedt deze functie de perfecte kans voor een ambitieuze communicatie- en PR specialist die zijn/haar competenties verder wil ontwikkelen op het gebied van het aansturen van accountteams, coaching en opleiden van junioren in de meest innoverende, inspirerende en geïntegreerde communicatie-marketing organisatie wereldwijd.

    Tot slot, omdat we graag de beste zijn, investeren we uiteraard ook in jouw persoonlijke ontwikkeling. We hebben hiervoor een eigen trainingsprogramma binnen ons wereldwijde netwerk, maar ook door training on the job.

    Jouw focus

    – Je bent verantwoordelijk voor het adviseren van klanten op het gebied van diverse communicatievraagstukken. Je bent in staat intensieve klantrelaties op te bouwen en te onderhouden met met diverse (internationale) bedrijven in FMCG, Lifestyle, Food & Beverages
    en Retail,
    – Je bent voor klanten een sparringpartner op een strategisch volwassen, maar ook pragmatische en geïntegreerde wijze,
    – Op basis van de actualiteit, markttrends en ontwikkelingen in het stakeholder- en medialandschap adviseer je over kansen en bedreigingen die de reputatie van jouw klanten kunnen maken of breken,
    – Je ontwikkelt, presenteert en implementeert strategische en creatieve communicatie plannen die geintegreerde oplossingen bieden voor het ontwikkelen, promoten en beschermen van merken en reputaties. Jouw kennis van PR en media is hierbij van groot belang. Je bent in staat relevante media strategien op te zetten en beschikt over een uitgebreid netwerk van (lifestyle)percontacten,
    – Je verwerft high end mediacoverage voor klanten in Nederland of – in nauwe samenwerking met collega’s in andere Edelman kantoren (met name het Verenigd Koninkrijk) – in internationale media,
    – Op basis van jouw advies aan de klant en input vanuit de klant ben je verantwoordelijk voor alle content die via diverse kanalen gecommuniceerd wordt,
    – Je signaleert nieuwe zakelijke kansen, speelt daar direct op in en laat zo doorlopend ons B2C klanten portfolio groeien,
    – Je hebt ervaring in het schrijven van (pers)teksten en begeleiden van interviews,
    – Je bent verantwoordelijk voor financieel- en projectmanagement van klanten en projecten,
    – Je houdt toezicht op verschillende accounts, brengt tegenstrijdige prioriteiten in balans en borgt kwaliteit volgens de maatstaven van Edelman,
    – Je coacht accountteams op team- en individueel niveau en neemt de leiding in het bepalen van de optimale structuur van een accountteam,

    Wat breng je mee?

    – Tussen 8 tot 15 jaar relevante en stevige werkervaring op het gebied van brede (internationale) consumer communicatie. PR-ervaring is een must,
    – Ruime ervaring met het geven van communicatie-advies in een Business to Consumer omgeving, waarbij je de behoeftes van jouw klanten begrijpt, de vertaling maakt van bedrijfsdoelstellingen naar communicatiedoelstellingen en deze implementeert naar een kwalitatief hoogstaand eindproduct,
    – Kennis van en ervaring met een breed scala aan communicatiekanalen met een sterke focus op earned media als ook digital, social en paid media, influencer en media partnerships,
    – Een uitgebreid journalistiek netwerk en up-to-date kennis van het veranderende (digitale) medialandschap,
    – Kennis van en ervaring met digitale communicatie inclusief het hebben van voldoende inzicht in de risico’s, kansen en vereisten bij het gebruik van deze kanalen,
    – Commercieel talent, waarmee je commerciële kansen creëert en signaleert en deze vervolgens vertaalt naar concrete acties,
    – Een brede en oprechte interesse in media, politiek en het bedrijfsleven,
    – Een ondernemend, stress-bestendig en energiek persoon die enthousiast wordt en energie krijgt van een bureau-omgeving waar geen dag hetzelfde is,
    – Uitstekende vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, in de Nederlandse en Engelse taal.

    Uiteraard heb je interesse in deze functie na het lezen van dit profiel. We zijn erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde die jij denkt te kunnen bieden aan onze organisatie. Want naast een match met bovenstaande staan wij altijd open voor aanvullingen en verbeteringen van onze competenties.

    Laat het ons vooral weten in jouw motivatiebrief met CV en stuur deze naar recruitment.nl@edelman.com.

    Heb je nog vragen of wil je nog liever nog even met iemand sparren?  Bel gerust Sabina Ernst of
    Lot van de Poll via +31 (0)20 3010 980.

    Apply for this role
  • Account Director B2B

    Jouw focus
    – Je bent verantwoordelijk voor het adviseren, opbouwen en beheren van intensieve en langdurige klantrelaties van diverse (internationale) klanten in de B2B sector,
    – Je ontwikkelt, presenteert en implementeert strategische en creatieve communicatie- en marketingplannen die bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen van jouw klanten,
    – Op basis van jouw advies aan de klant en input vanuit de klant ben je verantwoordelijk voor alle content die via diverse kanalen gecommuniceerd wordt,
    – Je bent een sparringpartner en senior adviseur voor klanten op een strategisch volwassen, maar ook pragmatische en geïntegreerde wijze,
    – Op basis van de actualiteit, markttrends en ontwikkelingen in het stakeholderlandschap adviseer je over kansen en bedreigingen die de reputatie van jouw B2B klant kunnen maken of breken,
    – Je bent sterk geïnteresseerd in marktontwikkelingen, economie, maatschappelijke vraagstukken en hebt affiniteit met Public Affairs,
    – Je signaleert nieuwe zakelijke kansen, speelt daar direct op in en laat zo doorlopend ons B2B klanten portfolio groeien,
    – Je verwerft high end mediacoverage voor klanten in Nederland of – in nauwe samenwerking met collega’s in andere Edelman kantoren (met name het Verenigd Koninkrijk) – in internationale media,
    – Je bent verantwoordelijk voor financieel- en projectmanagement van klanten en projecten,
    – Je houdt toezicht op verschillende accounts, brengt tegenstrijdige prioriteiten in balans en borgt kwaliteit volgens de maatstaven van Edelman,
    – Je coacht accountteams op team- en individueel niveau en neemt de leiding in het bepalen van de optimale structuur van een accountteam,
    – Je bent integraal onderdeel van accountteams voor verschillende klanten.

    Wat breng je mee?
    – Tussen 8-15 jaar relevante en stevige werkervaring op het gebied van (internationale) corporate communicatie, PR-ervaring is een pre,
    – Ruime ervaring met het geven van communicatie-advies in een B2B omgving, waarbij je de behoeftes van jouw klanten begrijpt, de vertaling maakt van bedrijfsdoelstellingen naar communicatiedoelstellingen en deze implementeert naar een kwalitatief hoogstaande eindproduct,
    – Kennis van en ervaring met een breed scala aan communicatiekanalen, inclusief digital, social en paid media,
    – Commercieel talent, waarmee je commerciële kansen creëert en signaleert en deze vervolgens vertaalt naar concrete acties,
    – Een uitgebreid journalistiek netwerk en up-to-date kennis van het veranderende (digitale) medialandschap,
    – Kennis van en ervaring met digitale communicatie inclusief het hebben van voldoende inzicht in de risico’s, kansen en vereisten bij het gebruik van deze kanalen,
    – Een brede en oprechte interesse in media, politiek en het bedrijfsleven.
    – Een ondernemend, stress-bestendig en energiek persoon die enthousiast wordt en energie krijgt van een bureau-omgeving waar geen dag hetzelfde is,
    – Uitstekende vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, in de Nederlandse en Engelse taal.

    Whats next?

    Zie jij een match met ons? We zijn dan erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde die jij denkt te kunnen bieden aan onze organisatie. Want naast een match met bovenstaande staan wij altijd open voor aanvullingen en verbeteringen van onze competenties en teams.

    Laat het ons vooral weten in jouw motivatiebrief met CV en stuur deze naar recruitment.nl@edelman.com.

    Heb je nog vragen of wil je nog liever nog even met iemand sparren?  Bel gerust Sabina Ernst (HR Manager) via +31 (0)20 3010 980.

    Apply for this role
  • Financieel Communicatie Consultant

    Wat ga je bij ons doen?

    – Je bent verantwoordelijk voor het adviseren, van begin tot eind beheren en opbouwen van intensieve klantrelaties met diverse (internationale) bedrijven met een focus op financiële communicatie.
    – Adviseren bij communicatiestrategieën rond M&A-activiteiten, aandeelhoudersactivisme en financiële communicatiemomenten zoals cijferpublicaties, strategiepresentaties en aandeelhoudersvergaderingen, waarbij je begrijpt hoe het speelveld in elkaar zit.
    – Ontwikkelen, presenteren en implementeren van strategische, creatieve en tactische communicatie, marketing en engagement plannen voor klanten in binnen en buitenland.
    – Sparringpartner en adviseur voor klanten op een strategisch volwassen, maar ook pragmatische en geïntegreerde wijze.
    – Via geïntegreerde communicatie- en marketingactiviteiten creatieve ideeën ontwikkelen om de bedrijfsdoelstellingen van klanten te helpen realiseren.
    – Het vertalen van diverse markttrends naar kansen voor jouw klanten portfolio.
    – Het signaleren van en inspelen op nieuwe zakelijke kansen.
    – Verantwoordelijk voor alle geproduceerde inhoud voor verschillende kanalen gebaseerd op de juiste messaging en input van de klant.
    – Het verwerven van fantastische media coverage voor klanten in Nederland en in nauwe samenwerking met collega’s in andere Edelman kantoren (met name het Verenigd Koninkrijk) om coverage in internationale media te verkrijgen.
    – Verantwoordelijk voor financieel- en projectmanagement van klanten en projecten.
    – Managen en coachen van accountteams en de leiding nemen in de structuur van een accountteam.
    – Een integraal onderdeel vormen van accountteams voor verschillende klanten.

    Dit breng je minimaal met je mee.

    – Tussen de 5 en 10 jaar relevante en stevige werkervaring op het gebied van (internationale) corporate en financiële communicatie aan bureau- dan wel klantzijde.
    – Ruime communicatie ervaring op het gebied van M&A, Investor Relations en financiële communicatie voor Nederlandse en internationale (beursgenoteerde) bedrijven.
    – Een uitgebreid journalistiek netwerk en up-to-date kennis van het veranderende (digitale) medialandschap.
    – Kennis van en ervaring met digitale communicatie, in het bijzonder inzicht hebben in de risico’s, kansen en vereisten voor het gebruik van deze media.
    – Een brede interesse in politiek en het bedrijfsleven in het algemeen en de financiële sector in het bijzonder.
    – Een ondernemend en energiek persoon die commerciële kansen creëert, inziet en hier gerichte actie op neemt.
    – Uitstekende vaardigheden in zowel de Nederlandse als Engelse taal.

    Als je interesse hebt, kun je jouw motivatie met cv sturen naar recruitment.nl@edelman.com.

     

    Apply for this role
  • Stagiair(e)

    Tijdens een stage bij Edelman krijgt een stagiair te maken met alle facetten van het communicatie vak en heb je de mogelijkheid om te werken voor diverse klanten (o.a. Paypal, Unilever en Heineken) en om jezelf te ontwikkelen in een dynamische omgeving.

    Wij zoeken per direct een enthousiaste & gedreven stagiair(e) voor een meeloopstage.

    VERANTWOORDELIJKHEDEN

    • Verwerken en monitoren van media-uitingen
    • Onderhouden van mediacontacten
    • Mediabestanden ontwikkelen
    • Persberichten vertalen, schrijven en uitsturen
    • Research en trends analyse
    • Assisteren bij persevents etc.
    • Ondersteunen tijdens media en crisis trainingen

    VEREISTEN

    • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
    • Hands-on mentaliteit en proactief
    • HBO/WO denkniveau
    • Teamplayer, leergierig, integer
    • Enthousiaste en flexibele werkhouding
    • Sterke schriftelijke vaardigheden
    • Empathisch vermogen en sterke sociale vaardigheden
    • Minimaal vier maanden 4 a 5 dagen per week beschikbaarheid

    Interesse? Stuur direct jouw motivatiebrief met cv per e-mail naar recruitment.nl@edelman.com.

    Onze stagevergoeding is € 450 bruto per maand voor een 40-urige werkweek.

    Apply for this role

Scroll

Please update your browser.

This website requires Chrome, Firefox, Safari or Internet Explorer 9+