We're Looking For Talent


You have an entrepreneurial spirit, energy, passion and an inquiring mind.
You are curious about the world, fascinated by detail and always go that extra mile.
You are excited by the chance to work on challenges for leading global brands together with the sharpest minds in the industry.
You want to push the marketing and communications industry forward.

We like you already.

VICTORINE

Account Executive


A part of what drives me daily is simply language – using the perfect words to ensure a client’s story is told in an authentic way. It intrigues me how the right word choice and the perfect nuance can help build a reputation that is not only true, but actually breathes life into your clients’ story. More and more I’ve noticed how language connects people and how important that is. It works when it hits all the right notes, and it’s so satisfying when it does. Many of our clients are organizations that want and can do something meaningful. The opportunity to contribute to that and add value to the world we’re living in – whether it’s local, national or global – is the other part of what drives my work every day.

Outside of the office, I literally love being outside. When I’m not enjoying free time with friends or family, I find myself wandering around green spaces and tranquil streets in beautiful, buzzing Amsterdam.

EAMON

Financial Services & Communications Specialist


As financial communications specialist, I help public and private companies navigate a range of events related to mergers & acquisitions, investor relations, financial reporting and shareholder activism. My job is to make sure that the story behind the numbers and the business strategy lands with the right audience, combining the financial and legal side with communications strategy to ensure the client successfully reaches their objective. After a long day at the office, I enjoy hanging out with my friends or getting on my racing bike for a cycling trip.

OTTELIEN

Senior Digital Media Specialist


Social media never sleeps. As such, my work is fast paced and always creative, with a clear focus on finding ways to implement social strategy within a marketing communications strategy. I’m a bit of a technology geek and love reading about the newest apps and start-ups, watching Netflix or listening to Spotify.

THIMO

Content Producer


Before joining the Edelman family, I produced a lot of unique and creative content for several big Dutch TV-shows. Over the years I have become a media all-rounder and developed broad expertise in this innovative and fast paced environment. My passion lies in understanding the vision of our clients and bringing their ideas to life, exactly as they’d imagined it. Looking for a partner who can help you with websites, apps, content snippets and video campaigns? I’m your man! Maybe it’s a cliché, but I love travelling! This summer I visited Australia and Hong Kong. But honestly, Amsterdam is my city!

Scroll

Jump In

  • Senior Project Manager

    Altijd al willen werken bij het grootste en meest ambitieuze communicatie- en marketingbureau ter wereld in een gedreven maar tegelijkertijd ook informele omgeving? Ben jij die daadkrachtige
    project manager en beschik je over voldoende stevige werkervaring in project management van communicatie- en marketing programma’s en/of digital campagnes, die zeker bij zal dragen aan de verdere groei van onze innovatieve en inspirerende organisatie?

    Dan nodigen we je hierbij uit!

    De positie van Senior Project Manager past perfect bij jou als je energie krijgt van het intensief samenwerken met onze klanten en als een grote bijdrage wilt leveren op het resultaat van de klant.  Het zwaartepunt van jouw takenpakket ligt voor ongeveer 60%, op het gebied van projectmanagement, de overige 40% ben je verantwoordelijk voor het bewaken van de content van communicatie- en marketing programma’s en digital campagnes.

    Jouw focus

    – Je bent van begin tot eind verantwoordelijk voor diverse complexe projecten en programma’s ten behoeve voor onze diverse (internationale) klanten,
    – Je bewaakt de (digitale) content voor websites, content programma’s, communicatie- & marketing campagnes en invloedrijke projecten,
    – Je bent een sparringpartner en senior adviseur voor klanten op een strategisch volwassen, maar ook pragmatische en geïntegreerde wijze,
    – Je bewaakt de kwaliteit, zowel op inhoud als proces, van alle projecten waar je bij betrokken bent,
    – Je signaleert nieuwe zakelijke kansen, speelt daar direct op in en draagt zo doorlopend bij aan groei van onze organisatie,
    – Je selecteert en stuurt externe partners en leveranciers aan,
    – Je bewaakt diverse budgetten en signaleert tijdig bij problemen en inintieert acties,
    – Je neemt de regie over diverse processen en streeft hierbij naar continue verbetering en efficiency hiervan,
    – Je bent integraal onderdeel van accountteams voor verschillende klanten.

     Wat breng je mee?

    – Tussen 4 en 6 jaar relevante en stevige werkervaring op het gebied van projectmanagement binnen een digitaal/creatief bureau,
    – Ervaring in samenwerking met zowel interne- als externe klanten en/of leveranciers waaronder bijvoorbeeld externe mediainkoop en reclamebureau’s,
    – Minimaal basiskennis van het digitale en technische landschap en interesse in de ontwikkelingen hierbinnen, zoals website of app ontwikkeling,
    – Het snel boven tafel krijgen en begrijpen van de behoeftes van jouw klanten, deze vertalen van bedrijfsdoelstellingen naar communicatiedoelstellingen en deze vervolgens implementeren naar een kwalitatief hoogstaande eindproduct,
    – Commercieel talent, waarmee je commerciële kansen creëert en signaleert en deze vervolgens vertaalt naar concrete acties,
    – Je onderhoudt als sparringpartner met betrekking tot verschillende onderwerpen intensief contact met klanten en draagt bij aan een servicegerichte en solide klantrelatie,
    – Ervaring in het selecteren van en aansturen van externe partners en leveranciers,
    – Een ondernemend, stress-bestendig en energiek persoon die enthousiast wordt en energie krijgt van een bureau-omgeving waar geen dag hetzelfde is,
    – Uitstekende vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, in de Nederlandse en Engelse taal.

    Whats next?

    Zie jij een match met ons? We zijn dan erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde die jij denkt te kunnen bieden aan onze organisatie. Want naast een match met bovenstaande staan wij altijd open voor aanvullingen en verbeteringen van onze competenties en teams.

    Laat het ons vooral weten in jouw motivatiebrief met CV en stuur deze naar recruitment.nl@edelman.com

    Heb je nog vragen of wil je nog liever nog even met iemand sparren?  Bel gerust Sabina Ernst
    (HR Manager) of Lot van de Poll (HR Coodinator) via +31 (0)20 3010 980.

     

    Apply for this role
  • Account Director/Senior PR consultant B2C

    Ben jij die daadkrachtige senior die klaar is voor het echte werk en met een multidisciplinair team kan opereren om klanten geintegreerde oplossingen te bieden voor het ontwikkelen, promoten en beschermen van merken en reputaties? Dan kunnen wij niet wachten om jou te ontmoeten om samen verder te bouwen aan onze innovatieve en inspirerende organisatie!

    Wegens groei en uitbreiding van ons team hebben wij bij Edelman Amsterdam ruimte voor een Account Director/Senior PR consultant B2C, die floreert in de dynamische bureauwereld, commercieel is en gemotiveerd is om dagelijks intensief met verschillende klanten te werken om hun business/communicatie doelstellingen te halen.

    Als AD wordt je bij ons verantwoordelijk voor een breed en divers klantenbestand in de B2C-sector. Als lead op die klanten zorg jij dat die expertises worden betrokken om de klantvraag te beantwoorden. Het antwoord ligt tegenwoordig meestal in de geintegreerde oplossingen, waardoor je met alle aspecten van de communicatiemix in aanraking komt. Jouw aandeel is hier constant jouw solide PR en media ervaring.

    Daarnaast biedt deze functie de perfecte kans voor een ambitieuze communicatie- en PR specialist die zijn/haar competenties verder wil ontwikkelen op het gebied van het aansturen van accountteams, coaching en opleiden van junioren in de meest innoverende, inspirerende en geïntegreerde communicatie-marketing organisatie wereldwijd.

    Tot slot, omdat we graag de beste zijn, investeren we uiteraard ook in jouw persoonlijke ontwikkeling. We hebben hiervoor een eigen trainingsprogramma binnen ons wereldwijde netwerk, maar ook door training on the job.

    Jouw focus

    – Je bent verantwoordelijk voor het adviseren van klanten op het gebied van diverse communicatievraagstukken. Je bent in staat intensieve klantrelaties op te bouwen en te onderhouden met met diverse (internationale) bedrijven in FMCG, Lifestyle, Food & Beverages
    en Retail,
    – Je bent voor klanten een sparringpartner op een strategisch volwassen, maar ook pragmatische en geïntegreerde wijze,
    – Op basis van de actualiteit, markttrends en ontwikkelingen in het stakeholder- en medialandschap adviseer je over kansen en bedreigingen die de reputatie van jouw klanten kunnen maken of breken,
    – Je ontwikkelt, presenteert en implementeert strategische en creatieve communicatie plannen die geintegreerde oplossingen bieden voor het ontwikkelen, promoten en beschermen van merken en reputaties. Jouw kennis van PR en media is hierbij van groot belang. Je bent in staat relevante media strategien op te zetten en beschikt over een uitgebreid netwerk van (lifestyle)percontacten,
    – Je verwerft high end mediacoverage voor klanten in Nederland of – in nauwe samenwerking met collega’s in andere Edelman kantoren (met name het Verenigd Koninkrijk) – in internationale media,
    – Op basis van jouw advies aan de klant en input vanuit de klant ben je verantwoordelijk voor alle content die via diverse kanalen gecommuniceerd wordt,
    – Je signaleert nieuwe zakelijke kansen, speelt daar direct op in en laat zo doorlopend ons B2C klanten portfolio groeien,
    – Je hebt ervaring in het schrijven van (pers)teksten en begeleiden van interviews,
    – Je bent verantwoordelijk voor financieel- en projectmanagement van klanten en projecten,
    – Je houdt toezicht op verschillende accounts, brengt tegenstrijdige prioriteiten in balans en borgt kwaliteit volgens de maatstaven van Edelman,
    – Je coacht accountteams op team- en individueel niveau en neemt de leiding in het bepalen van de optimale structuur van een accountteam,

    Wat breng je mee?

    – Tussen 8 tot 15 jaar relevante en stevige werkervaring op het gebied van brede (internationale) consumer communicatie. PR-ervaring is een must,
    – Ruime ervaring met het geven van communicatie-advies in een Business to Consumer omgeving, waarbij je de behoeftes van jouw klanten begrijpt, de vertaling maakt van bedrijfsdoelstellingen naar communicatiedoelstellingen en deze implementeert naar een kwalitatief hoogstaand eindproduct,
    – Kennis van en ervaring met een breed scala aan communicatiekanalen met een sterke focus op earned media als ook digital, social en paid media, influencer en media partnerships,
    – Een uitgebreid journalistiek netwerk en up-to-date kennis van het veranderende (digitale) medialandschap,
    – Kennis van en ervaring met digitale communicatie inclusief het hebben van voldoende inzicht in de risico’s, kansen en vereisten bij het gebruik van deze kanalen,
    – Commercieel talent, waarmee je commerciële kansen creëert en signaleert en deze vervolgens vertaalt naar concrete acties,
    – Een brede en oprechte interesse in media, politiek en het bedrijfsleven,
    – Een ondernemend, stress-bestendig en energiek persoon die enthousiast wordt en energie krijgt van een bureau-omgeving waar geen dag hetzelfde is,
    – Uitstekende vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, in de Nederlandse en Engelse taal.

    Uiteraard heb je interesse in deze functie na het lezen van dit profiel. We zijn erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde die jij denkt te kunnen bieden aan onze organisatie. Want naast een match met bovenstaande staan wij altijd open voor aanvullingen en verbeteringen van onze competenties.

    Laat het ons vooral weten in jouw motivatiebrief met CV en stuur deze naar recruimtent.nl@edelamn.com.

    Heb je nog vragen of wil je nog liever nog even met iemand sparren?  Bel gerust Sabina Ernst of
    Lot van de Poll via +31 (0)20 3010 980.

    Apply for this role
  • Account Director B2B

    Jouw focus
    – Je bent verantwoordelijk voor het adviseren, opbouwen en beheren van intensieve en langdurige klantrelaties van diverse (internationale) klanten in de B2B sector,
    – Je ontwikkelt, presenteert en implementeert strategische en creatieve communicatie- en marketingplannen die bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen van jouw klanten,
    – Op basis van jouw advies aan de klant en input vanuit de klant ben je verantwoordelijk voor alle content die via diverse kanalen gecommuniceerd wordt,
    – Je bent een sparringpartner en senior adviseur voor klanten op een strategisch volwassen, maar ook pragmatische en geïntegreerde wijze,
    – Op basis van de actualiteit, markttrends en ontwikkelingen in het stakeholderlandschap adviseer je over kansen en bedreigingen die de reputatie van jouw B2B klant kunnen maken of breken,
    – Je signaleert nieuwe zakelijke kansen, speelt daar direct op in en laat zo doorlopend ons B2B klanten portfolio groeien,
    – Je verwerft high end mediacoverage voor klanten in Nederland of – in nauwe samenwerking met collega’s in andere Edelman kantoren (met name het Verenigd Koninkrijk) – in internationale media,
    – Je bent verantwoordelijk voor financieel- en projectmanagement van klanten en projecten,
    – Je houdt toezicht op verschillende accounts, brengt tegenstrijdige prioriteiten in balans en borgt kwaliteit volgens de maatstaven van Edelman,
    – Je coacht accountteams op team- en individueel niveau en neemt de leiding in het bepalen van de optimale structuur van een accountteam,
    – Je bent integraal onderdeel van accountteams voor verschillende klanten.

    Wat breng je mee?
    – Tussen 8-15 jaar relevante en stevige werkervaring op het gebied van (internationale) corporate communicatie, PR-ervaring is een pre,
    – Ruime ervaring met het geven van communicatie-advies in een B2B omgving, waarbij je de behoeftes van jouw klanten begrijpt, de vertaling maakt van bedrijfsdoelstellingen naar communicatiedoelstellingen en deze implementeert naar een kwalitatief hoogstaande eindproduct,
    – Kennis van en ervaring met een breed scala aan communicatiekanalen, inclusief digital, social en paid media,
    – Commercieel talent, waarmee je commerciële kansen creëert en signaleert en deze vervolgens vertaalt naar concrete acties,
    – Een uitgebreid journalistiek netwerk en up-to-date kennis van het veranderende (digitale) medialandschap,
    – Kennis van en ervaring met digitale communicatie inclusief het hebben van voldoende inzicht in de risico’s, kansen en vereisten bij het gebruik van deze kanalen,
    – Een brede en oprechte interesse in media, politiek en het bedrijfsleven.
    – Een ondernemend, stress-bestendig en energiek persoon die enthousiast wordt en energie krijgt van een bureau-omgeving waar geen dag hetzelfde is,
    – Uitstekende vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, in de Nederlandse en Engelse taal.

    Whats next?

    Zie jij een match met ons? We zijn dan erg nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde die jij denkt te kunnen bieden aan onze organisatie. Want naast een match met bovenstaande staan wij altijd open voor aanvullingen en verbeteringen van onze competenties en teams.

    Laat het ons vooral weten in jouw motivatiebrief met CV en stuur deze naar recruitment.nl@edelman.com

    Heb je nog vragen of wil je nog liever nog even met iemand sparren?  Bel gerust Sabina Ernst
    (HR Manager) of Lot van de Poll (HR Coodinator) via +31 (0)20 3010 980.

     

    Apply for this role
  • Financieel Communicatie Consultant

    Wat ga je bij ons doen?

    – Je bent verantwoordelijk voor het adviseren, van begin tot eind beheren en opbouwen van intensieve klantrelaties met diverse (internationale) bedrijven met een focus op financiële communicatie.
    – Adviseren bij communicatiestrategieën rond M&A-activiteiten, aandeelhoudersactivisme en financiële communicatiemomenten zoals cijferpublicaties, strategiepresentaties en aandeelhoudersvergaderingen, waarbij je begrijpt hoe het speelveld in elkaar zit.
    – Ontwikkelen, presenteren en implementeren van strategische, creatieve en tactische communicatie, marketing en engagement plannen voor klanten in binnen en buitenland.
    – Sparringpartner en adviseur voor klanten op een strategisch volwassen, maar ook pragmatische en geïntegreerde wijze.
    – Via geïntegreerde communicatie- en marketingactiviteiten creatieve ideeën ontwikkelen om de bedrijfsdoelstellingen van klanten te helpen realiseren.
    – Het vertalen van diverse markttrends naar kansen voor jouw klanten portfolio.
    – Het signaleren van en inspelen op nieuwe zakelijke kansen.
    – Verantwoordelijk voor alle geproduceerde inhoud voor verschillende kanalen gebaseerd op de juiste messaging en input van de klant.
    – Het verwerven van fantastische media coverage voor klanten in Nederland en in nauwe samenwerking met collega’s in andere Edelman kantoren (met name het Verenigd Koninkrijk) om coverage in internationale media te verkrijgen.
    – Verantwoordelijk voor financieel- en projectmanagement van klanten en projecten.
    – Managen en coachen van accountteams en de leiding nemen in de structuur van een accountteam.
    – Een integraal onderdeel vormen van accountteams voor verschillende klanten.

    Dit breng je minimaal met je mee.

    – Tussen de 5 en 10 jaar relevante en stevige werkervaring op het gebied van (internationale) corporate en financiële communicatie aan bureau- dan wel klantzijde.
    – Ruime communicatie ervaring op het gebied van M&A, Investor Relations en financiële communicatie voor Nederlandse en internationale (beursgenoteerde) bedrijven.
    – Een uitgebreid journalistiek netwerk en up-to-date kennis van het veranderende (digitale) medialandschap.
    – Kennis van en ervaring met digitale communicatie, in het bijzonder inzicht hebben in de risico’s, kansen en vereisten voor het gebruik van deze media.
    – Een brede interesse in politiek en het bedrijfsleven in het algemeen en de financiële sector in het bijzonder.
    – Een ondernemend en energiek persoon die commerciële kansen creëert, inziet en hier gerichte actie op neemt.
    – Uitstekende vaardigheden in zowel de Nederlandse als Engelse taal.

    Als je interesse hebt, kun je jouw motivatie met cv sturen naar recruitment.nl@edelman.com.

     

    Apply for this role
  • INTERNSHIP

    Tijdens een stage bij Edelman krijgt een stagiair te maken met alle facetten van het communicatie vak en heb je de mogelijkheid om te werken voor diverse klanten (o.a. Paypal, Unilever en Heineken) en om jezelf te ontwikkelen in een dynamische omgeving.

    Wij zoeken per direct een enthousiaste & gedreven stagiair(e) voor een meeloopstage.

    VERANTWOORDELIJKHEDEN:

    – Verwerken en monitoren van media-uitingen
    – Onderhouden van mediacontacten
    – Mediabestanden ontwikkelen
    – Persberichten vertalen, schrijven en uitsturen
    – Research en trends analyse
    – Assisteren bij persevents etc.
    – Ondersteunen tijdens media en crisis trainingen

    VEREISTEN:

    – Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
    – Hands-on mentaliteit en proactief
    – HBO/WO denkniveau
    – Teamplayer, leergierig, integer
    – Enthousiaste en flexibele werkhouding
    – Sterke schriftelijke vaardigheden
    – Empathisch vermogen en sterke sociale vaardigheden
    – Minimaal vier maanden 4 a 5 dagen per week beschikbaarheid

    Interesse? Stuur direct jouw motivatiebrief met cv per e-mail naar recruitment.nl@edelman.com.

    Onze stagevergoeding is € 450 bruto per maand voor een 40-urige werkweek.

    Apply for this role

Scroll

Please update your browser.

This website requires Chrome, Firefox, Safari or Internet Explorer 9+